fbpx

Een terugblik op het jaar 2022

Een overzicht van al onze hoogtepunten

Het jaar 2022 is voorbij gevlogen en als we terugkijken kunnen we concluderen dat er heel veel is gebeurd bij Sterk in Zicht; zowel dingen ‘voor’ als ‘achter’ de schermen. Als trouwe klant van Sterk in Zicht weet je natuurlijk dat we vol passie ons werk doen. Maar wist je dat Sterk in Zicht ook actief is buiten de fysieke praktijk aan de Lindenlaan? Het leek ons daarom leuk om je een inkijkje te geven wat er zich het afgelopen jaar achter de schermen nog meer heeft afgespeeld. Sommige dingen zijn je allicht al opgevallen, andere stilletjes aan je voorbij gegaan.

Hopelijk zien we je weer in 2023!

Groetjes van Sander & Lisa

Veel meer parkeermogelijkheden!

We zijn met Sterk in Zicht gestart midden in de Corona pandemie. Best spannend, vonden wij! Ondanks dat kunnen we nu voorzichtig zeggen dat steeds meer mensen de weg naar onze lenspraktijk weten te vinden. Supergaaf natuurlijk dat mensen onze service en expertise waarderen! Daardoor kregen we wel een zogeheten luxe-probleem: de parkeergelegenheid voor klanten. We hebben daarom begin 2022 geïnvesteerd in veel nieuwe parkeerplaatsen bij de lenspraktijk; er kunnen nu 6 auto’s parkeren, zonder dat ze elkaar in de weg te staan!

Sander op het NCC congres

Afgelopen juni vond het NCC plaats, het Nederlands Contactlens Congres. Dit congres is al meerdere jaren toonaangevend in de contactlensbranche en het trekt bezoekers van heel de wereld. Sterk in Zicht was natuurlijk ook van de partij om het congres te bezoeken, maar Sander was ook één van de sprekers op het podium! Kon hij toch een beetje terug naar z’n oude roots: spreken voor grote groepen.

Richtlijnen in droge ogen!

Het behandelen van droge ogen krijgt in Nederland steeds meer aandacht. Behandelcentra schieten als paddestoelen uit de grond. Dit klinkt positief, maar is eigenlijk een zorgelijke ontwikkeling omdat iedereen denkt dat droge ogen simpel te behandelen zijn. Integendeel! Er wordt daardoor veel ‘aangeklungeld’ en de klant/patiënt is daar uiteindelijk de dupe van! De Optometristen Vereniging Nederland, het OVN, is hier op ingesprongen en is een project gestart om in samenwerking met oogartsen en patiëntenverenigingen richtlijnen op te stellen voor het behandelen van droge ogen. Sander is één van de vier optometristen die is gevraagd door het OVN om zich te bemoeien met deze richtlijnen. Hij vindt dit heel leuk en het sluit ook goed aan bij Sander z’n visie: zorg moet nu eenmaal op de juiste manier gebeuren, met de belangen van de klant/patiënt voorop.

Stagiaires bij Sterk in Zicht

We vinden het belangrijk dat de toekomstige generatie optometristen een goed beeld heeft van wat er in de praktijk speelt. Verspreid over het jaar 2022 hebben er daarom verschillende optometrie studenten van de Hogeschool van Utrecht meegekeken in onze lenspraktijk. Enkele van onze klanten zijn zo bereidwillig geweest om als proefpersoon te fungeren, zodat wij de studenten goed konden laten zien hoe je ook op een andere manier contactlenzen kunt aanpassen en dat dit veel mooiere resultaten oplevert. Het waren hele informatieve en gezellige avonden! Nogmaals dank aan alle klanten die ons en de studenten wilden helpen als proefpersoon!

Australische en Japanse wetenschappers bij Sterk in Zicht

Dat de visie van Sander op contactlenzen anders en vernieuwend is, blijft ook niet onopgemerkt in het buitenland. Afgelopen september hebben een Australische wetenschapper en twee Japanse optometristen onze praktijk bezocht! Zij wilden van Sander leren op welke alternatieve manieren je ook naar het aanmeten van contactlenzen kunt kijken en wat dit vervolgens voor de lensdrager kan betekenen. Ze keerden vol nieuwe inzichten terug naar Australië en Japan!

Nieuwste lenzen getest bij Sterk in Zicht

Bij Sterk in Zicht zijn we continu bezig met de allerlaatste ontwikkelingen op het gebied van contactlenzen. Dit is voor de bekende contactlensfabrikant Bausch & Lomb de reden geweest om hun laatste ontwikkeling, de Ultra One Day lens, bij Sterk in Zicht in de praktijk te gaan testen. Testen, wat is dat dan eigenlijk? Zijn onze klanten dan proefpersonen? Wanneer een contactlens wordt ontwikkeld moet deze aan heel veel eisen voldoen. Een lens die getest gaat worden voldoet uiteraard al aan deze eisen. Bij het testen wordt er vooral gekeken hoe de nieuwe lens wordt ontvangen door zowel de drager als de optometrist. Is de lens inderdaad zo prettig als de fabrikant zegt? In bijna alle gevallen is dit zo, dus zijn onze klanten zeker geen proefpersonen maar juist geluksvogels omdat ze de meest spiksplinternieuwe lenzen al kunnen dragen! Als Sterk in Zicht werken we daarom altijd graag mee aan deze ’testen’, want daardoor kunnen we altijd de meest vernieuwende lenzen aanbieden aan onze klanten!

Sterk in Zicht is één van de vijf locaties geweest in Nederland waar de Ultra One Day lens is getest. Sander heeft trouwens een blog over deze lens geschreven, dus wil je er meer over lezen, klik dan op de button hieronder!

Lees de blog hier!

Lisa komt erbij!

Waar in onze privé situatie Lisa al de steun er toeverlaat is voor Sander, is zij dit sinds 2022 ook voor de lenspraktijk. Lisa is een kei in administratie en communicatie. En laat vooral  de administratie nou iets zijn waar Sander niet echt energie van krijgt. Naast haar baan bij Visit Flevoland, waarbij ze ook de administratie en communicatie voor haar rekening neemt, is Lisa nu dus ook een vast gezicht voor Sterk in Zicht.

Vragen over een factuur? Vraag dan naar Lisa en val Sander er vooral niet mee lastig… 😉

Sander in Singapore

Zoals sommige weten heeft Sander jarenlang in ‘de industrie’ gewerkt en is hij betrokken geweest bij de ontwikkeling van contactlenzen. Wereldwijd heeft hem dat bekendheid opgeleverd en daar profiteert hij nu nog van: hij wordt vaak gevraagd om presentaties te geven over lenzen. Zo is hij afgelopen oktober een week in Singapore geweest om specialisten en oogartsen te trainen over het gebruik van corneatopografie, een ‘plattegrond’ van je oog om zo beter contactlenzen aan te passen.

Teleconsulten met de oogarts

Bij Sterk in Zicht hebben we service en de zorg voor jouw ogen hoog in het vaandel staan. We zijn dan ook continu aan het kijken hoe we dit nog verder kunnen verbeteren. Dit heeft er toe geleid dat we een samenwerking zijn aangegaan met oogarts Rob Wouters; eigenaar van Oogcentrum Noord Holland in Heerhugowaard, een gerenomeerd oogziekenhuis waar oogzorg op het hoogste niveau wordt aangeboden.

Vanaf juni afgelopen jaar doen wij teleconsulten vanuit onze lenspraktijk met dr. Wouters. Via een videoverbinding in onze praktijk vindt er een afspraak plaats met de oogarts. Alles in onze praktijk is gedigitaliseerd, wat het mogelijk maakt voor de oogarts om in feite ‘letterlijk’ mee te kijken met onze metingen en op afstand advies te geven, medicijnen voor te schrijven of een medische verklaring te geven voor medische contactlenzen. Op deze manier zijn er extreem korte wachttijden en het scheelt onze klanten een ritje naar Heerhugowaard, ideaal toch!  Sterk in Zicht is met deze werkwijze nog uniek in Nederland. Wij vinden dan ook dat deze manier van werken in de toekomst op grotere schaal zou moeten plaatsvinden.

De tafel van 4!

Dat Sander een vernieuwende blik heeft op contactlensgebied is weer gebleken tijdens zijn deelname aan de Tafel van 4. Dit is een online webinar/programma gericht op, je raadt het al, contactlenzen. Sander heeft in dit webinar uitgelegd waarom wij bij Sterk in Zicht een bepaalde volgorde hebben in het doen van onderzoeken en waarom dit compleet afwijkt van hoe dit wereldwijd gedaan wordt. Dit heeft aardig wat ogen geopend bij de kijkers van het webinar. Er is zelf het idee ontstaan om de werkwijze van Sander tot ‘de standaard’ te maken in het contactlensonderwijs in Europa. Wow!

Comments are closed.